Kiosken
Kiosken er hovedsakelig åpen ved konkurranser, men i blant også under trening, og selger ting som pølser, nudler, lapper, brus, kaffe, sjokolade, grøt, etc., litt avhengig av årstider og arrangementer.
Hvis det er noen som ønsker å hjelpe til i kiosken, slik at den kan ha oftere åpent (og dermed generere mer inntekt for klubben), vennligst ta kontakt! :-)
Banen
Hovedbanen er fra 2016 nå blitt A-godkjent med lengde på 1595 meter.
Mellombanen (65-bane) er D-godkjent med lengde på 590 meter.
I tillegg har vi en knattebane for de minste.
Første tirsdag i måneden, er halve den store banen forbeholdt 65ccm i den første treningsøkten.
Trenings- og bane-reglement for Bybergsanden Motocross klubb.
- All åpen trening skal skje innenfor ordinære treningstider.
Kjøring utenom disse tider vil bli politianmeldt. - Alle fører og evt. foresatte skal skrive seg inn i treningsprotokollen, vise lisens, medlemskap og evt, betale Baneavgift (100,- ) før man starter trening. Dette gjøres hos Sikkerhetsleder. Førere under 16 år skal alltid ha med foresatt eller ansvarshavende.
- Alle førere skal til enhver tid ha godkjent kjøre utstyr og motocrossykkel. Sikkerhetsleder kan kontrollere og avvise førere ved mangler på dette.
- Foreldre, andre foresatte, mekanikere og andre må vise ansvar for sikkerheten under treningen og uten oppfordring stille som flaggvakt. Flaggpost nr. 1, 5 og 10 skal være bemannet under trening for cc85.
- For mellombane skal det alltid være flaggvakt ute på det store hoppet i enden av banen og hopp før sandsvingen.
Aktivitetsleder skal holde igjen trening til disse er på plass. - Er du ny på banen ta kontakt med Sikkerhetsleder (han har gul vest) for informasjon.
- Kjøring i depo er strengt forbudt og vil medføre bortvisning ved gjentakelse etter at advarsel er gitt.
- Utkjøring på bane skal alltid foregå ved starsletten, via ventesone.
- Avkjøring av bane skal kun skje etter målhoppet, gi tegn ved å løfte en hånd i været.
- Kjøring utenom banetrase, avkorting av banetrase, kjøring i motsatt kjøreretning er strengt forbudt, ved brudd på dette vil vedkommende bli bortvist fra banen.
- Alle førere og foresatte skal rette seg etter pålegg fra ansvarlig Sikkerhetsleder og styrets representanter.
- Ved brudd på klubbens regler eller NMF`s regler kan medføre bortvisning fra området.
Flaggvakt-regler for bruk av Mellombane
Flaggvaktene er et krav fra NMF og Styret i klubben.
Alle foresatte har ansvar og plikt til å ta sin turn for at dette overholdes slik at vi kan ivareta sikkerheten til førerne på banen.
Sikkerhetsleder skal stanse kjøringen om dette ikke overholdes på en forsvarlig måte.
- Det skal være minimum 3 flaggvakter plassert på hoppene ute i banen før kjøring tillates.
- 2 av Flaggvaktene skal plassere seg på begge de store hoppene og det skal rulleres på å stå, blant alle foresatte på banen til enhver tid.
- 1 Flaggvakt skal dekke både vente- og påkjørings-sonen ved sand-svingen, samt å påse at sykler ikke parkeres inn til sikringsgjerdet med utgangen av sandsvingen.